Zdrowe przekąski dla Twojego dziecka

Każde dziecko uwielbia słodkie przekąski. Jednak nadmiar tych smakołyków szkodzi – jest to krok w stronę otyłości i cukrzycy. W związku z tym pączki i batony powinniśmy zastępować zdrowymi zamiennikami, które sami z łatwością przygotujemy. Potrawy możesz przyrządzić razem ze swoim dzieckiem. Z pewnością sprawi Wam to wiele radości!

Dbajmy o zdrowie naszych pociech i starajmy się, aby spożywane przez nie posiłki były pożywne i wartościowe. Wybierajmy świeże lub suszone owoce, orzechy, czy też warzywa, np. w formie chipsów.

Poniżej przedstawiamy kilka propozycji, które możecie przygotować wraz ze swoim dzieckiem.

 

Domowe chipsy

Pierwszą propozycją są chipsy z jarmużu. Choć przyznajemy, że nie brzmi to zachęcająco, to smak Was pozytywnie zaskoczy. Przygotowanie: umyj liście, osusz, a następnie wykrój grube włókna. W misce wymieszaj jarmuż ze słodką papryką oraz solą. Ułóż swoje chipsy na blaszce, i piecz w 160 stopniach C przez 11 minut.

Druga opcja to chipsy z jabłka. Pokrój owoce na cienkie plastry, a następnie ułóż je na blaszce. Skrop chipsy sokiem z cytryny oraz posyp cynamonem. Możesz je także oprószyć cukrem pudrem lub mieloną wanilią. Piecz w piekarniku nagrzanym do 80 stopni C z włączonym termoobiegiem. Jabłka pieczemy przez około 1 godzinę, następnie obracamy je na drugą stronę. Pieczemy kolejne 30-60 minut w zależności od grubości chipsów.

 

 Jogurtowe lody

Zdrowe lody możesz przygotować z jogurtu naturalnego oraz świeżych owoców. Do jogurtu dodaj miodu lub syropu klonowego, a następnie mieszankę połącz z ulubionymi owocami. Masę włóż do foremek na lody i umieść w zamrażalniku na minimum 4 godziny.

 

Pudding chia

Pudding chia to zdrowa i lekka przekąska. Dowolne mleko: krowie, kokosowe lub migdałowe wymieszaj z nasionami chia. Następnie mieszankę wstaw do lodówki na minimum 6 godzin. Pamiętajmy, aby dokładnie wymieszać nasz pudding, w przeciwnym razie część nasion może opaść na dno. Przed podaniem zmiksuj ulubione owoce: mango, truskawki i polej swój deser. Możesz go także udekorować świeżymi owocami lub konfiturą.

 

Ciasteczka owsiane

Ciasteczka to prosta i zdrowa przekąska z płatków owsianych. Do przygotowania ciasteczek będziemy potrzebować: 100g płatków owsianych, 20g wiórków kokosowych, 1 banan, 1 jajko, ½ łyżeczki sody oczyszczonej, 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii, 30 g masła. Zmiksuj razem: płatki owsiane, banany, jajko, sodę, wiórki kokosowe, masło oraz ekstrakt z wanilii. Następnie łyżeczką nałóż okrągłe porcje ciasta na blachę. Spłaszcz kulki i piecz w 180 stopniach C przez 15 minut.

Źródło: Thermomix.com

Smacznego!